R1M
POVIJEST MODELA R. VAŠA BUDUĆNOST.
Yamaha je stvorila trkaći model R1M s pomoću nekih od najsofisticiranijih tehnologija razvijenih iz pobjedničkog motocikla M1 MotoGP. Najsuvremeniji elektronički trkaći ovjes (ERS, engl. Electronic Racing Suspension) marke Öhlins s prednjom antikavitacijskom plinskom vilicom NPX izvlači od vas najbolji učinak u svakom krugu – a nisko prednje područje karbonskog oklopa pomaže pri smanjivanju vremena po krugu.
No, ono što R1M zaista čini modelom koji mijenja pravila igre visokotehnološki su sustavi za pomoć vozaču, uključujući kontrolu kočenja, upravljanje kočenjem s pomoću agregata i kontrolu pokretanja – kao i jedinicu za nadzor komunikacije za evidentiranje podataka i bežično ugađanje agregata. Uz naplatke potpuno crne boje, ploče oklopa od ugljičnih vlakana kao i crno-srebrnu boju spremnika goriva i najnoviju grafiku, R1M je vrhunski model serije R koji pruža najpotpuniji paket za trkaće staze.
R1M Značajke
Lagani karbonski stražnji dio
Kako bi se postigla najbolja centralizacija mase, zajedno s malom težinom spremnom za utrku, R1M ima oklop i prednji blatobran od karbona, kao i kotače i stražnji okvir od magnezija te donji poklopac oklopa od titana – a karbonski stražnji dio naglašava iznimno visoke specifikacije ovog sofisticiranog motocikla za utrke.
Ugravirani broj proizvoda
Ponos vlasništva dolazi kao standard sa svakim modelom R1M – poslije svega, to je najekskluzivnija Yamaha koja je ikad proizvedena! Kako bi se istaknuo poseban status ovog motocikla, R1M opremljen je posebno ugraviranom pločicom s jedinstvenim brojem proizvoda.
Sustav upravljanja kočenjem (BC, engl. Brake Control)
Na stazi vam je potrebna precizna kontrola u svakoj situaciji ako želite smanjiti prolazno vrijeme. Uz dva načina rada, sustav kontrole kočenja (BC, engl. Brake Control) modela R1M analizira podatke kao što su nagib skretanja i ubrzanje proklizavanja te trenutačno modulira hidraulični tlak kočnice kako bi se spriječilo blokiranje kotača radi lakšeg i bržeg prolaznog vremena.
Sustav upravljanja kočenjem s pomoću agregata (EBM, engl. Engine Brake Management)
Kontrola je sve kada ste na stazi, a sustav upravljanja kočenjem s pomoću agregata (EBM, engl. Engine Brake Management) modela R1M omogućuje vam odabir najbolje sile kočenja motora za različite uvjete vožnje. Koristeći podatke različitih senzora, EBM podešava otvor za gas, vrijeme paljenja i volumen ubrizgavanja goriva kako bi vam omogućio izbor između tri načina kočenja motora.
998cc motor
Razvijen tehnologijom M1 MotoGP, motor od 998 ccm ima brizgalice marke Bosch koje isporučuju široki kut raspršivanja za povećanu učinkovitost. Posebno dizajnirani oscilirajući remeni klackalica ventila i nove izbočine bregastog vratila pružaju poboljšane performanse velikog broja okretaja – a ovaj EU5 agregat neravnomjernog razvoda paljenja ima iznimno učinkovit sustav podmazivanja za optimalnu učinkovitost.
APSG “ride-by-wire” gas
Yamahin gas reguliran čipom (YCC-T, engl. Yamaha Chip Controlled Throttle) aktivira se visokotehnološkim sklopom twistgrip koji omogućuje prirodni osjećaj za precizni nadzor. Uz oprugu, klizač i zupčanik koji daju uglađen i progresivan osjećaj, sustav elektroničkog gasa APSG (engl. Accelerator Position Sensor Grip, zahvat senzora položaja akceleratora) twistgrip osigurava trenutačnu reakciju gasa.
Sustav regulacije pokretanja (LCS)
S pomoću podataka iz niza senzora, Sustav regulacije pokretanja (LCS, engl. Launch Control System) modela R1M omogućuje vam visoke razine nadzora tijekom starta utrka. Za najbrža i najagresivnija startanja, način rada LCS1 programiran je da se aktivira pri 9 000 o/min s otvaranjem gasa pod 41 stupnjem.
Gume Bridgestone Battlax RS11
Bilo da agresivno ubrzavate, teško kočite ili prelazite s punim nagibom, morate imati potpuno povjerenje u svoje gume. Gume Bridgestone Battlax Racing Street RS11 imaju na utrkama razvijen posebno složeni uzorak, što vam osigurava najveće razine prianjanja i izvanredan osjećaj.
Ekskluzivni CCU omogućuje bežično podešavanje
Ekskluzivna komunikacijska kontrolna jedinica (CCU) modela R1M ima funkciju zapisivanja podataka koja vam omogućuje snimanje širokog raspona podataka o radu, uključujući prolazna vremena, brzinu, položaj gasa, GPS praćenje, nagib kuta i još mnogo toga. Također se može koristiti za komunikaciju s Yamaha Ride Control (YRC) sustavom prilikom gledanja, preuzimanja ili promjene načina rada.
6-osovinska jedinica za mjerenje inercije (IMU)
Opremljen mjeračem ubrzanja i žiroskopom i senzorom G-sile koji mjere nagib, kotrljanje i skretanje, sofisticirana 6-osna jedinica za mjerenje inercije (IMU) daje precizne informacije o radu uređaju ECU – 125 puta u sekundi. Ovi podaci omogućuju ECU-u da upravlja elektroničkim pomagalima za vozača i održava najviše razine upravljanja strojem u cilju ostvarenja manjeg prolaznog vremena.
Elektroničke kontrolne funkcije visoke tehnologije
Svaki put kada vozite model R1M, možete biti sigurni kako njegove napredne tehnologije elektroničkog nadzora cijelo vrijeme surađuju s vama kako biste postigli najviše razine nadzora agregata i podvozja. S ERS, QSS, upravljanjem podizanjem, kontrolom pokretanja, upravljanjem klizanjem, kontrolom kočenja i upravljanjem kočnicama motora možete odabrati pravo podešavanje za bilo koju situaciju.
R1M Specifications
Agregat
Tip agregata | 4-takta, Hlađenje tekućinom, 4- cilindarski, DOHC, 4-ventila |
Zapremina | 998 ccm |
Provrt x hod | 79,0 × 50,9 mm |
Omjer kompresije | 13,0 : 1 |
Maksimalna snaga | 147,1 kW (200,0 KS) @ 13.500 o/min |
Maksimalan okretni moment | 113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11.500 o/min |
Sustav podmazivanja | Mokri karter |
Tip kvačila | Mokro, Višestruki diskovi |
Sustav paljenja | TCI |
Sustav pokretanja | Električno |
Sustav prijenosa | Stalan otvor, 6-brzinski |
Završni prijenos | Lanac |
Fuel consumption | 6,8 l / 100 km |
CO2 emission | 159 g/km |
Rasplinjač | Elektronično ubrizgavanje goriva |
Šasija
Okvir | Aluminijski Deltabox, Dijamant |
Kut prednje vilice | 24º |
Predtrag | 102 mm |
Sustav ovjesa sprijeda | Teleskopska vilica |
Sustav ovjesa straga | link ovjes, Njihajuča ruka |
Hod ovjesa sprijeda | 120 mm |
Hod ovjesa straga | 120 mm |
Prednja kočnica | Hidraulični dvostruki diskovi, Ø 320 mm |
Stražnja kočnica | Hidraulični jednostruki disk, Ø 220 mm |
Prednja guma | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Stražnja guma | 200/55 ZR17M/C (78W) |
Dimenzije
Ukupna dužina | 2.055 mm |
Ukupna širina | 690 mm |
Ukupna visina | 1.165 mm |
Visina sjedala | 860 mm |
Međuosovinski razmak | 1.405 mm |
Minimalna udaljenost od tla | 130 mm |
Težina (s punim spremnikom ulja i goriva) | 202 kg |
Kapacitet spremnika goriva | 17,0 l |
Kapacitet spremnika za ulje | 4,9 l |